تعمیر گاز الکترولوکس



گاز الکترولوکس با ضمانت سپهر الکتریک
دفتر مرکزی : 41319 - 021 خدمات پس از فروش : 88759825 - 8875984 - 88759823

دارای گواهینامه بین المللی نصب و تعمیر محصولات الکترولوکس در ایران

تعمیر گاز الکترولوکس : صفحه گاز الکترولوکس یکی از محصولات کمپانی الکترولوکس است . با توجه به استفاده پررنگ از اجاق‌ گاز و صفحه گاز در خانه، خرابی این وسیله کاربردی می‌تواند خلل بزرگی را در زندگی به وجود آورد. لوازم خانگی همچون اجاق گاز، هود، فر، ظرفشویی و لباسشویی که در آشپزخانه قرار دارند به دلیل استفاده فراوان نیاز به سرویس سالانه دارند، اما به دلیل مشغله‌های کاری و ذهنی بیش از حد و نبود زمان کافی، این سرویس‌های سالیانه به‌موقع انجام نمی‌شوند و می‌توانند بعد از گذشت مدتی باعث خرابی دستگاه شود.

معرفی گاز های اینداکشن الکترولوکس


دستگاه پخت نسل جدید و کم مصرف اینداکشن که از دستگاههای صنعتی به آشپزخانه راه پیدا کرده و بر اساس تکنولوژی القایی و مغناطیسی کار می‌کند. به طوری که فقط ظروف مخصوص به خود را گرم میکند. هنگام استفاده از این اجاق خطر آتش سوزی به صفر میرسد. باید حتما از ظروف مخصوص اینداکشن استفاده کرد . در ضمن تمیز کردن سطح آن بسیار بسیار ساده و راحت است رویه آن نشکن است و از همه مهمتر احتمال نشتی و گاز گرفتگی اصلا وجود ندارد.و دیگر مزایای این مدل گاز سرعت بالای آشپزی با آن است .

مشکلات رایج اجاق گاز الکترولوکس

شعله های اجاق گاز الکترولوکس روشن نمی شود


یکی از دلایل روشن نشدن شعله های گاز ، کیپ شدن آنها به خاطر جمع شدن چربی و مایعات بر روی ژیگلور یا نازل است.

شعله اجاق گاز الکترولوکس دود می زند


در ترکیب گاز و هوا ، مقدار گاز از حد معمول بیشتر است. برای رفع این مشکل باید مقدار فشار گاز کم شود ، یا ممکن است سر شعله گاز طوری قرارگرفته باشد که قادر به ترکیب شدن اکسیزن و گاز نیست .

فندک گاز الکترولوکس به طو مدام کار می کند


احتمال دارد کتری آب یا شیر روی گاز سر رفته باشد یا بر اثر نظافت دستگاه آب به میکروسوییچ نفوذ کرده باشد یا دکه میکروسوییچ گیر کرده باشد و ترانس به طور مدام میزند یا به اصطلاح میگویند فندک مدام کار میکند برای برطرف کرد ن این مشکل برق گاز را از دو شاخه جدا کنید بعد از دوازده ساعت مجدد به برق وصل کنید .

بعد ازفندک زدن شعله گاز الکترولوکس روشن میشود ولی بعد از چند ثاینه خاموش میشود


ابتدا سرشعله ها را تنظیم کنید کنترل کنید پولکی ها سر جای خود قرار گرفته باشند بعد مجدد فندک بزنید اگر مشکل بر طرف نشد یا ترموکوبل گاز ایراد دارد یا بوبین شیر که باید با مراجعه تکنسین این قطعات تعویض شود .

گاز الکترولوکس جرقه نمی زند


احتمال خرابیِ میکروسوئیچ، جعبه فندک و چینی فندک وجود دارد ، سالم بودن کابل برق باید حتماً چک شود .

با فشردن ولوم گاز جرقه زده می شود اما برخی از شعله ها روشن نمی شوند


احتمالاً چینی فندک شکسته و یا سیم فندک نشت داشته باشد .

با وصل کردن کابل اصلی گاز رومیزی الکترولوکس به پریز برق آشپزخانه گاز به صورت یکسره جرقه می زند


میکروسوئیچ مشکل دارد .

با فشردن ولوم، جرقه زده می شود، شعله روشن می شود ولی شعله روشن نمیماند


احتمال دارد که اتصال بوبین صورت نمیگیرد ولوم سفت شده وتا انتها نمیرود و شعله روشن نمیماند .

با فشردن ولوم بعضی از شعله ها با جرقه روشن می شوند، ولی بعضی روشن نمی شوند


جعبه فندک گاز رومیزی نیم سوز شده است .

قدرت شعله ها ی گاز الکترولوکس کم شده است


لوله های داخلی باید تمیز وسرویس شوند ، شاید نیاز به تعویض ژیگلورها باشد .

شکستن شیشه های گاز رومیزی بر اثر حرارت برگشتی


به دلیل زیبایی گازهای رومیزی شیشه ای و سرامیکی ، استفاده از آنها در آشپزخانه ها و در سال های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است. گاز رومیزی شیشه ای عموماً به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی از سوی مصرف کنندگان دچار شکستگی شیشه می شود. این شکستن شیشه نیز معمولاً با صدای مهیب و متلاشی شدن تیکه های شیشه همراه است در این صورت شما نیاز به تعمیر گاز خود خواهید داشت.

توصیه های ایمنی جهت استفاده از گاز شیشه الکترولوکس وگاز سرامیک الکترولوکس


پرت شدن لوازم نوک تیز روی سطح گاز ، وزن زیاد قابلمه عدم نظافت صحیح ، عدم نصب صحیح ، حرارت برگشتی از قابلمه در واقع حرارتی که به سطح زیرین قابلمه می خورد به شیشه برگرداننده می شود و با توجه به اینکه بسیاری اوقات همزمان چند شعله گاز روشن هستند مجموع حرارت های برگشتی تمام شعله ها با شیشه گاز رومیزی و تماس با شیشه گاز رومیزی سبب شکستن آنها می شود.

جلوگیری از شکستن شیشه گاز رومیزی بر اثر حرارت برگشتی


به جای آنکه برای سریع پختن غذاها شعله ها را زیاد کنید زمان زودتری را اقدام به آشپزی نمایید ویا از چدنی های کمککی برای زیاد کردن ارتفاع بین شعله و قابلمه استفاده کنید این امر باعث می‌شود حرارت به سمت گاز برنگردد دقت کنید حتما قابلمه بزرگ روی شعله بزرگ قرار گیرد تا از حرارت برگشتی جلوگیری شود از قرار دادن همزمان چند قابلمه بزرگ بر روی گاز خودداری کنید. از هر شعله بنا به حجم خروجی شعله آن استفاده شود و زیاد کردن شعله ها بصورت آنکه تمام آنها در حد نهایی خود قرار گیرند سبب شکستن شیشه ها می شود.
توصیه میشود در صورت شکستن شیشه گاز با حفظ خونسردی خود ابتدا گاز ورودی را قطع کنید و با شرکت تماس بگیرید .

دفتر مرکزی : 41319 - 021 خدمات پس از فروش : 88759825 - 88759824 - 88759823

رعایت چهار نکته مهم که از شکستن شیشه گاز الکترولوکس جلوگیری می کند


از قرار دان قابلمه های سنگین تر ازقدرت شعله ها بر روی گاز صفحه ای جداً خودداری نمایید.این امر در گازهای شیشه‌ای سبب شکستن شیشه و در گازهای صفحه‌ای سبب خم شدگی ورق استیل می‌شود. از رها کردن قابلمه ها و وسایل نوک تیز روی گاز خودداری کنید . در هنگام تمیز کردن گاز از شستشو با آب فراوان خودداری کنید.زیرا سبب نفوذ رطوبت به قطعات زیرین و معیوب شدن جعبه فندک، چینی فندک و غیره می‎شود دقت کنید هنگام تمیز کردن شیشه گاز صفحه ای کاملا سرد باشد .

تمیز کردن گازهای صفحه استیل گاز الکترولوکس


برای تمیز کردن گاز هایی که صفحه آنها استیل است میتوان از اسپری های تمیز کننده و براق کننده ورث یا تریم استفاده کرد به این صورت که تمامی سر شعله های فلزی را از روی صفحه بردارید، کل صفحه را اسپری بزنید و بعد از 10 دقیقه با دستمال گاز خود را پاک کنید.

تمیز کردن گاز های صفحه شیشه گازالکترولوکس و گاز سرامیک الکترولوکس


برای تمیز کردن گاز های شیشه ای میتوان از اسپری های شیشه پاک کن ویا کرم های تمیزکننده به همراه تیغ و کاردک استفاده کرد . ابتدا کرم را روی صفحه گاز بکشید بعد از 7 دقیقه با استفاده از کاردک مخصوص کرم ها را از روی صفحه جمع کرده و بعد با دستمال خشک گاز را تمیز کنید .

تمیز کردن چدنی های گازهای شیشه ای وگاز استیل الکترولوکس


برای نظافت چدنی ها در ظرفی بزرگ مخلوطی از سرکه ؛ جوش شیرین و اب گرم تهیه کنید .چدنی ها را درون ظرف قرار دهید و بعد از 12 ساعت آنها را آبکشی کنید.

استیل صفحه گاز الکترولوکس کدر شده و حالت سوختگی دارد


گاز های رومیزی از نظر ابعاد و فاصله بین شعله ها از گازهای مبله کوچک تر هستند و از آنجایی که این محصولات طبق استادارد اروپا تولید میشوند و روش آشپزی آنها با روش ما فرق دارد و ما بیشتر آشپزی میکنیم زمانیکه قابلمه های بزرگ روی شعله میگذاریم باید از چدنی کمکی استفاده کرد تا بین شعله و قابلمه با صفحه گاز فاصله بیشتر شود تا یر اثر حرارت زیاد رنگ صفحه استیل گاز کدر (حالت سوختگی ) نشود. مراقب باشید غذا روی گاز سر نرود زیرا باعث میشود سررفتگی غذا به ترانس گاز نفوذ پیدا کند ترانس را مرطوب کرده و باعث شود قطعه بسوزد و شما نیاز به تعمیر گاز داشته باشید
نمایندگی مجاز تعمیر گاز الکترولوکس ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز دکا ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز کوپرزبوش ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز مایرباخ
نمایندگی مجاز تعمیر گاز بوش ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز نف ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز باماتیک ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز آریستون ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز آسکو ، نمایندگی مجاز تعمیر گاز آاگ
تعمیر گاز الکترولوکس ، تعمیر گاز دکا ، تعمیر گاز کوپرزبوش ، تعمیر گاز مایرباخ ، تعمیر گاز بوش ، تعمیر گاز نف ، تعمیر گاز باماتیک ، تعمیر گاز آریستون ، تعمیر گاز آسکو ، تعمیر گاز آاگ
درخواست تعمیرکار